Alexandra Hochreiter
Alexandra este una dintre artistele pe care o vei îndrăgi imediat ce-i vezi ilustrațiile. Când am întâlnit-o, am fost captivați de spiritul jucăuș și creativ pe care-l reprezintă în lumile ei fantastice.
Astfel, ne-am gândit să împărtășim cu voi o parte din procesul ei creativ, parcursul ei artistic, cât și locul unde își găsești izvorul nesecat de inspirație. Împletite cu povești și o puternică amprentă personală, vei rămâne prins într-un joc al ideilor și formelor.
Cuvintele Artistului
Desenez de când am putut ține un creion în mână, și cred că imaginația este cuvântul cheie și temelia pe care sunt clădită. Deși am studiat arhitectura, meserie pe care o și profesez, în timp am găsit curajul să pot afirma că artele vizuale și cu preponderență ilustrația mă definesc cel mai bine ca persoană și reușesc să mai umple din nevoia nesecată de a crea.
Ele sunt de regulă conceptuale și atmosferice și pornesc astfel de la surse diferite de inspirație reprezentând o colecție de explorări ale modului în care firea umană răspunde în raport cu visele, speranțele și emoțiile puternice. Noaptea, visele, elementele botanice închipuite – toate acestea însoțite de obicei de către personaje feminine reprezintă motive recurente, într-un fel sau altul în arta pe care o realizez – caractere care se caută, se autoanalizează, sau au curaj să apară așa cum se văd ele în realitate. Joaca cu scări diferite și zoom-ul de la micro la macro și invers, precum și intersecțiile dintre aceste doua planuri, sunt toate elemente cu care îmi place să jonglez într-un concept.
Lucrez aproape exclusiv tradițional cu excepția retușurilor finale deoarece îmi place să experimentez și să mă ”murdăresc” cu diverse materiale și tehnici mixte și să combin elemente diferite precum colaj, cerneluri, guașe sau acuarele pentru a enumera doar o parte. Mereu am fost atrasă de elemente complexe și detaliate făcute migălos, de mână, în timp ce gândirea arhitecturală cu care am fost obișnuită simplifică lucrurile, le pune în scară și analizează compozițiile cu un ochi critic. Există această dualitate în mine care duce la explorarea a ceea ce numesc “accidente controlate” – granița aproape imperceptibilă dintre petele de culoare pline de textură lăsate șansei și neprevăzutului care mai apoi sunt aduse în context prin contrast cu elementele plate, bine definite și calculate. Sunt complet captivată de acest contrast și îmi plac texturile bogate nespus de mult – ele reprezintă latura mea sălbatică care are nevoie să evadeze în dialog cu cealaltă jumătate care vrea sa fie mereu în control. Iubesc culorile puternice si vibrante care se fac afirmate ușor însă recunosc că găsesc extrem de provocantă și o ilustrație monocromă în tuș negru deoarece îmi plac constrângerile care obligă la găsirea soluțiilor nonconformiste.
Protect
Tehnică: Cerneală acrilică, Guașă, Acuarelă
Dimensiune: 36×51 cm
An: 2021
Trăim într-o lume care se degradează pe zi ce trece. Pădurile au nevoie de protecție împotriva defrișărilor și a incendiilor provocate de schimbările climatice. Suntem singurii responsabili și capabili să oprim acest masacru, să facem un pas înapoi și să evaluăm cum ne trăim viața și cum putem contribui la un climat mai bun. Toate organismele depind de el.
"O idee se naște de obicei brusc în adâncul ființei mele, ca o viziune care își caută glasul și începe să se creioneze timid cu puterea minții, etapă ce poate dura chiar și săptămâni întregi, iar abia după acest interval de coacere lăuntrică, o aștern pe hârtie mai întâi sub formă de schițe multiple care se cizelează până ajung la varianta finală care urmează să primească culoare. Găsesc în continuare extrem de fascinant tot procesul: cum odată cu conturarea unei singure idei o foaie de hârtie imaculată se transformă și prinde viață practic din nimic."
Sky
Tehnică: lucrarea este realizată în tehnică mixtă iar ulterior colată sub forma unei instalații kinetice.
Dimensiune: 36×38 cm
An: 2021
".. she was coming every day after breakfast to the furthest chamber of the castle. She would sit there for hours, behind the huge glass windows looking outside… and she could never get enough, of the birds, of the life that was happening there, and the deep hypnotising colour of the sky. Her biggest dream was to escape and be there herself and she was secretly plotting her way out… "
Încerc să trăiesc fiecare zi conform principiului “allow extraordinary into your ordinary” mânată de o energie inepuizabilă de a explora universuri noi, de a mă autodepăși și din dorința de a lăsa zâmbete în spate prin munca pe care o creez.
"Îmi las fantezia să evadeze ori de câte ori dorește și îmi antrenez imaginația privind momente cotidiene de zi cu zi printr-un filtru special, imaginându-mi în cele mai neașteptate colțuri o lume întreagă magică și invizibilă care trăiește prin ea însăși. Câteodată, o mică parte din acestea ajung să fie transformate în ilustrații care oferă narațiuni și interpretări alternative, încercând să transpună privitorul fie doar și pentru câteva secunde într-un univers imposibil și altfel intangibil, îmbrățișând uneori un aer melancolic sau bizar. Ilustrațiile pe care le realizez reprezintă practic o punte către o lume visătoare și poetică permițând fanteziei să depășească realitatea existentă."
Rider in the storm
Tehnică: Mixtă
Dimensiune: 30×35 cm
An: 2021
O lucrare care oferă privitorului narațiuni diferite în funcție de imaginația sa, dar care aduce în prim plan cerul și pământul deopotrivă într-un dialog dintre firea umană și puterea cosmică dezlănțuită. Un exemplu de explorare a unor tehnici mixte.
Risk
Tehnică: Cerneală, Guasă
Dimensiune: 31×44 cm
An: 2021
Interpretare a unei viziuni personale – lucrurile pe care cineva le riscă pentru a-și îndeplini visele, mai precis pentru a deveni ilustrator – pierzând stabilitatea oferită de un venit stabil, o carieră anterioară și bineînțeles timpul și banii investiți – totul pentru a-ți urma inima.
Moon
Tehnică: Cerneală
Dimensiune: 25×30 cm
An: 2021
“..it was a very silent, particularly black night. No breeze in the air, as if there was no life, and no stars were shining on the sky to guide the path of anyone, black as the blackest can be… She was rowing slowly through the dark sea, very careful and utterly concentrated at just the sound of her rows moving the waters. One might wonder how come such a small girl wasn’t afraid to be out in the middle of the night…
Suddenly you could see a dim light coming from underneath the waters, which turned stronger and stronger the closer you got. In a few seconds she would be right on top of it, and she let her rows fall down with a loud clack. She had finally found the hiding of the moon, who was sleeping gently through the night, instead of guarding it. But how to get down there, wake her up and convince her to go back to the sky? This was yet another question which remained unanswered”
